Klantarna Emilia & Cim

Aj, aj, aj säger jag bara. Jag tror att jag stukade min fot på Nybron i natt. Eller så har jag fått en spricka, ska åka och kolla det imorgon hade jag tänkt. Kan inte gå på den, något bandage har vi inte heller. Vill jag ta mig någonstans får jag hoppa på ett ben. Toppen! Jag vet inte vad som är värst - en stukad/spricka i foten eller en mosad näsa? Med mosad näsa syftar jag självklart på Emilia som druttade framlänges igår utan att ta emot med händerna. Det var verkligen ansiktet före där! Och oj, vad vi skrattade. Och grät. Och blödde...
 

Det var helt okej på Nybron, ångrade dock att vi inte gick till Harry's. Det var liksom inget drag på Nybron tyckte jag. Det var ju mycket folk och så, men draget saknades. Kan bero på att jag hade (har) feber och täppt näsa + att jag saknade Gustav. Vi tröttnade runt 12, messade baby och vi möttes utanför Pressbyrån där Emilia offrade sin näsa för sina händer. Lillen!


Idag har vi tagit det lugnt som vanligt. Baby åkte hem tidigt men han kommer förmodligen hit framåt kvällen. Jag och Emilia fick ett ryck och valde att trotsa baksmällan och våra skador. Vi gick ut och hade en liten fotosession. Det blev jättefina bilder, visar sen! Emilias blåa ögon och blonda hår + kritvit snö = S A N T
Visserligen fick jag sota för att jag gick på min onda fot. Nu är den svullen, dunkar och gör ondare än någonsin. Hej kryckor på isgatan & JB's underbara trappor!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback