Har känslan hittat tillbaka?

Igårkväll när mamma hade åkt iväg och jag hade lägenheten för mig själv ringde Gustav och sa: Vi kommer och hämtar dig nu. Det var ord och inga visor! Packade väskan och åkte. Det var på tiden att jag åkte, sist man var där var ju i april. Det var underbart att krypa ner i babys säng igen. Får se om man åker dit ikväll igen?

Idag hade jag och Evelina stämt träff. Hon skulle få vara min modell igen och behöva stå ut med mitt eviga tjat om hur man ska hålla reflexskärmen, att hon ska böja lite mer på huvudet, in med hakan och allt det där. Så när hon kom hit pratade vi lite skit och kollade på bilder från Halloween. När solen lagt sig lite började jag sminka Lajnus och jeeesus vad bra det blev! Himla fint, nu ger jag mig själv en klapp på axeln.

Vi traskade iväg i kylan. Väl på plats fick stackarn stå ut, jag har säkert gett henne lugninflammation nu... Bilderna blev bra och för första gången på länge har jag en härlig känsla vad det gäller mitt fotograferande. Så nu när Evelina har åkt hem ska jag sätta igång med retuschering.


Nikon D90 + 50mm 1.8 - s1/250 f/2.5 ISO320
Modell:
Evelina S



Väldigt fin bild :)

2009-11-22 | 10:19:11

sv. Tack själv vännen. Du betyder !

2009-11-22 | 16:25:17

:)

du fick till färgerna riktigt bra i denna.

2009-11-22 | 22:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback