Eskilstuna Kuriren

Skolan idag har varit helt okej! Jag, Michis och Edberg spelade in nyheter och "Hallåa-inslag". Funny! Det blev nog bra! Lite kul hade vi också när vi provade alla möjliga hattar som vår fotolärare hade med sig idag. Michis hittade bl.a en mink i hattlådan.

Anders berättade att Kuriren skulle komma till skolan och intervjua några mediaelever och Veckans Bild och foto i allmänhet, då ville han ha med mig där. Kul, men jag var ändå skeptisk. När Kuriren anlände till skolan framåt eftermiddagen satt jag kvar i klassrummet medans Lydia och Susanna gick till fotostudion där det hela skulle vara. Det dröjde inte länge innan Susanna kom och sa att Anders ville ha med mig. Jag blir så nervös inför sådana här saker, gillar det inte alls. Men det gick bra!

Journalisten: Men Cim, har inte du haft Veckans Bild?
Jag: Nej, men däremot har jag varit Veckans Bild!


Fick berätta hela storyn om Sännies julbild på mig och hur vi kom på idén. Fick också berätta lite varför jag inte haft någon Veckans Bild. Klart jag inte har "vunnit" Veckans Bild när jag inte har deltagit i tävlingen och lagt in bilder som alla andra. Haha! Man kanske ska börja med det då? Äsch, jag tänker inte så mycket på det.


det var nervöst, man visste inte riktigt vad som väntade.

2009-03-03 | 22:55:14

Men du lägger in hela tiden :) alla bilder som vi tar på lektionerna och som du visar honom räknas med! FAN, att jag inte var där :( hade vart kul.. Sa de när de skulle komma med i tidningen? Och det lär ju inte komma med på webb (hoppas!) men annars får man väl ta och köpa den..

2009-03-04 | 08:22:43

Vilka intervjuade dom mer förresten? :D

2009-03-04 | 08:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback