Känslig? Läs inte!

Jag är magsjuk. Äckligt jävla magsjuk. Har spytt som en gris hela kvällen/natten. Min magsjuka förstörde min och älsklings bakdag. Igår kom han hem till mig efter skolan och vi bara larvade omkring som vanligt. Redan då kände jag mig inte riktigt bra. När vi låg och kollade på film somnade jag i hans famn, som vanligt. Vaknade med ett ryck och mådde sämre. När vi bestämde oss för att börja baka orkade jag inte det, så Gustav tog hand om bakandet. (baby, du kan inte baka utan mig). Jag tog ett bad och försökte slappna av. Jag var helt svimfärdig när jag klev upp, skyndade till sängen och ropade på Lilleman att han skulle komma in med en hink. Det var då det hände. Jag rusade tillbaka till badrummet, iklädd endast handduk förbi Alex, Gustav och Alex kompis som stog i köket. Ni vet filmen Exorcisten? Ungefär så var den upplevelsen av att se vartenda riskorn som man ätit någon timme innan trilla ur munnen. Forsa är nog ett bättre ord. Jag ska aldrig mer äta ris.

Så höll det på resten av kvällen/natten. Thea smittade mamma, mamma smittade mig. I natt när jag var tvungen att rusa till badrummet för femte gången såg jag att mamma hade gjort en säng inne i badrummet. Hon mår inte heller bra. Tur att vi har två toaletter, jag fick bosätta mig på den lilla. Den här gången var det hemskt: jag var så trött, hade så ont och var så törstig att jag låg där inne på det lilla toalettgolvet och grät. Jag vet att man måste dricka mycket vatten i sådana här lägen, men jag ville inte spy som Exorcisten-tjejen igen. Natten var ett "rent" helvete.

Och stackars Gustav. Jag tyckte att han skulle åka hem. Nu kommer han också bli sjuk. Fast det var nog ganska bra att han stannade kvar, han tog hand om mig. Han tar alltid hand om mig. världensbästapojkvän. Dock har han åkt hem nu, lika bra det. För nu har Lilleman också blivit sjuk, det är bara Markus kvar nu.

Jag som skulle träffat Malin idag! Och Lajnus på kvällen! Vi skulle fotografera imorgon och bara mysa. Och plugga orkae jag inte heller göra. Knappt så jag orkar skriva - har kört pekfingervalsen hittills. Nej, nu bubblar det i halsen, måste springa!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback