Första dagen på jobbet

Gaaah! Jag är helt slut! Första dagen på jobbet, gick bra. Riktigt bra faktiskt. Fick ett förskott på lönen, Micke är riktigt härlig! Det första jag fick göra var en inventering på The King's Dive. När jag satt där på golvet och kände att "det här går ju riktigt bra!", omringad av alkohol, två ciderflaskor i ena handen och pennan i andra så började jag tänka på att "fy fasen vad pinsamt och jobbigt det vore om jag skulle tappade en av flaskorna första dagen på jobbet." Jag greppade kartongen, lyfte och *KRASCH!*. En flaska trillade ur. Panik, panik, panik! Tur för mig jobbade pappas fru där idag, så jag bad henne om hjälp. Funderade länge på om jag skulle berätta något för Henke som har ansvaret. Först tänkte jag inte, men när han kom förbi och frågade hur det gick tog samvetet över. Det gjorde ingenting, sa han.


Lärde mig mycket och snabbt! Ovanligt för mig! Haha! Kassan, handskas med kunder, hur man ska servera, inventering, mat, hur alkoholen ska serveras and so on. Imorgon ska vi försöka lägga upp ett schema för mig. Jag hoppas att dom är nöjda med mig. Det var lite drygt att vara där, men äh. Lär mig och tjänar pengar. Jag tror att det är värt det. Jag får väl bosätta mig i solariumet. Lär ju knappast få någon färg av att stå inne på Jekyll & Hyde hela dagarna!



"invertering" = inventering, baby <3

2009-06-22 | 23:31:31

SV: Äh, vem bryr sig?

2009-06-22 | 23:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback