Nya lurar och ett jobb

Mina hörlurar gick sönder igår. Jag och min ironi gapade på en gång: "Underbart! Precis vad jag behöver inför den 8 timmars långa bussresan på söndag!" Jag sa till mamma att då får jag väl åka till Tuna Park imorgon (idag) och köpa nya. Då säger hon att allt är stängt! Röd dag. Faaaaaaaaaaaaaaaaaaan! Helveteeeeeeeeee! Men så kom jag på att Maxi borde ju öppet + att man säkert att köpa hörlurar där. Jag gick till Maxi tidigt och bad till Gud att jag skulle hitta ett par lurar. Det fanns inte så mycket att välja mellan. Det var antingen Koss eller Philips. Koss var ju självklart dyrare. Jag hade verkligen inte lust att lägga 300 på ett par lurar. Och egentligen hade jag inte råd heller. Jag köpte dom förbannade Koss-lurarna. Det ångrar jag inte! Jag är förälskad! Ljudet är som... som... ja, jag vet inget ord som passar in, men gah! JAG ÄLSKAR MINA NYA LURAR!

Igår ringde pappa och berättade att han hade ett jobb åt mig. Lycka! Jag kommer jobba på cafét/puben Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Lite pengar är bättre än inga alls. Dock är jag lite skeptisk till att stå där bakom "bardisken". Den är lika hög jag är. Antar att det kommer se förbannat roligt ut. Får säga till pappa att jag inte kan jobba där ensam när jag inte ens når upp till disken. Haha! Det löser sig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback