Bussresa 30/1

10:31


Gud, va segt det är! Jag är på väg hem och än så länge är vi bara i Karlskrona, har suttit här i en halvtimme nu. Usch, gubben kunde ju ha ätit en macka eller något innan han började jobba, då hade vi sluppit stå här och vänta på att han ska få äta sin hamburgare i lugn och ro. Något annat dåligt är att det snöar här! Jag hoppar verkligen inte att det snöar i Eskilstuna, jag dör om hela stan är full med äcklig kall snö när jag kommer dit.


15:02


Jag somnade strax efter Karlskrona. När jag sov som bäst knuffade en tant, som för övrigt såg ut att ha knarkat i flera år, till mig och sa: "Nu är vi i Oskarshamn. "sen gick hon bara av. Jag bara: Jaha...? Förstod ingenting och blev lätt irriterad. Visst, snällt att säga till. Men hon visste att jag skulle av i Nyköping för vi hoppade båda på i Ronneby och när jag sa till busschauffören att jag skulle till Nyköping så stod hon ungefär brevid mig.


Det hände en rolig grej när vi stod och väntade på bussen i morse! Pappa frågade: "Har du allting du behöver uppe nu?" Jag svarade: "Aa, det ligger i datorn... eller nej! Jag menade väskan!" Haha! Nörd eller? Jag har allt jag behöver i datorn. Fnissade länge åt det.


Nu är det inte långt kvar. Sitter och lyssnar på Veronica Maggio, jag blir så glad av hennes låtar. Man får sån god lust att börja skutta omkring. Baby möter mig i Nyköping, jag tycker att det är jättegulligt av honom. Att sitta på bussen i 1½ timme och sedan byta buss och åka tillbaka igen. Bara för att hjälpa mig med mina väskor på linjebussen. Ska försöka somna och hoppas på att nästa gång jag vaknar är det 10 minuter kvar tills jag är i Nyköping.


16:14


FRAMME I NYKÖPING! Usch, nu måste jag bara vänta på Baby i en halvtimme.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback