Obehagliga doktorer

Jag hatar att gå på läkarbesök. Obehadliga manliga doktorer som ber en att ta av sig på överkroppen och lägga sig på rygg på bristen så att dom kan stå där och tycka på magen. Det lustiga är att jag inte hade ont i magen, jag har feber, halsont och huvudvärk. Varför skulle han då trycka på magen?

Jag fick ta lite prover där borta. Tanten (kärringen, rättare sagt!) var hur otrevlig som helst! "Ta av dig skorna och ställ dig på vågen." Jag sa att jag helst inte ville veta min vikt men likt förbannat så säger hon det rakt ut! Kul. Roligt. Verkligen. Sen när hon skulle ta blodprov och sticka mig i armen så stack hon inte sådär lätt som alla andra brukar göra. Nej, den här saken sa till mig att hålla armen rak, då spänner man vilket leder till att det gör ont när hon senare skulle sticka in nålen. Hon stack inte in nålen, hon körde verkligen in den stenhårt i min lilla arm. Jag trodde jag skulle börja gråta, det gjorde så jäkla ont. Men det värsta var när hon skulle ta prover från halsen. Då tog hon en sån där lång topps ner halsen och grävde runt. Det gjorde ont samtidigt som jag inte fick någon luft. Jävla idiot. Hade hon mens eller? Nej, hon såg ut att vara för gammal för att kunna få mens.

It turned out to be nothing. Jag hade något slags sår i halsen och virus som man inte kan göra något åt. Bara äta alvedon och vänta tills det går över av sig själv.

Jag ville inte veta min vikt.


gumman då =/<3

2008-10-22 | 19:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback