Matteprov belönas med shopping

Jag avlider. (nu tänker säkert någon; Ja, det får vi hoppas!) Nej, jag menar inte det bokstavligt. Jag blir inte frisk. Förkyld så in i! Huvudvärk pga av förkylningen och allt snor som jag dragit upp i knoppen. Usch, inte trevligt. Byter ämne. Jag hade matteprov idag. Algebra. Jag är verkligen inteinteinte bra på matte. Jag trodde att det skulle bli ett helvete att göra provet idag med tanke på att jag är sjuk. Jag tänkte att jag skulle få en blackout, sitta där i en timme och inte skriva någonting. Men när vi fick provet så satte hjärnan igång och jobbade för fullt utan mig kan man säga. Jag förstod inte alls hur jag kunde skriva så mycket som jag gjorde idag och speciellt på ett algebraprov! Nej, jag får inte ha för stora förhoppningar nu. Man vet ju aldrig.

Efter provet gick jag lite på stan. Gick in på Gina och provade en jättesnygg klännig. Svart med ett axelband bara och en stooor gräddvit rosett på. Jag blev kär och tänkte köpa den, men så kom jag på: När sjutton ska jag ha den på mig liksom? En gång på julafton eller? Så nej, jag köpte inte den. Men ska nog springa ner på stan imorgon och köpa den i alla fall. Eller åka ut till Tuna Park eftersom jag ska kolla julklappar och annat till mig själv nu när jag har massor med pengar tydligen! Jag skulle köpa en plånbok och ett par örhängen inne på Åhléns idag men när jag står i kassan så märker jag att jag inte har tillräckligt med pengar på mig. Jag kilade iväg till närmsta bankomat och tänkte att efter det där uttaget kommer jag bara ha 100kr kvar eller något sånt. Snappade åt mig minneslappen och fick en chock när jag såg saldot! Har jag gått omkring här hur länge som helst med såhär mycket pengar utan att veta om det? Jag bara stod där mitt på gågatan med hakan i backen och stirrade på lappen. Kom på mig själv efter ett tag, fnissade till, stängde käften och gick glatt tillbaka till Åhléns igen.

Morgondagens planer:
* Tuna Park
* Rensa vinden
* Julstöka
* Göra klart engelska



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback