Ta åt dig!

Jag försöker att finnas där för dig så som du finns för mig. Jag försöker ge tröstande ord som känns. Jag försöker peppa dig när det gäller fotbollen och sången. Jag är ärlig när du frågar vad jag tycker. Jag säger att jag tycker att du är jätte fin i din nya kjol eller att du passar jätte bra i den jackan. Men när jag säger det tar du inte åt dig. Jag vill att du ska vakna en dag, se dig själv i spegeln och älska det du ser. "Det kommer aldrig hända!" tänker du nu. Det kommer inte hända än, det vet jag. Ditt självförtroende är lika härligt som att gå på is med stilettklackar.


Jag vet att du kan. Din mamma vet att du kan. Flera av dina vänner vet att du kan. Din syster vet det. Mr. V knows it. Alla vet vi att du kan sjunga, att du vet vad du gör med bollen, att du vet hur man klär sig. Jag önskar att du höll med oss om det. Jag ska fortsätta försöka tills du håller med mig. Tills du tar åt dig av det man säger. Jag tänker inte sluta peppa dig. Jag tänker alltid, alltid finnas hos dig, för du är min bästa vän.



Snygg blogg! verkligen

2008-11-06 | 18:31:45

älskling, förlåt. Ska bättra mig. DUÄRVÄRLDENSBÄSTAVÄN<3

2008-11-06 | 21:45:40

Efter mig (a)

2008-11-06 | 23:01:33

aa, yeah, right...

2008-11-07 | 15:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback