Mattesnillet Pim Vuorinen!

Vet ni vad? Idag när jag hoppade på bussen och stoppade ner mitt lilla busskort i den-där-grejen-som-jag-inte-vet-vad-den-heter så funkade det inte! Men det var morgon och en trött busschaufför som ville hem, han lät mig åka gratis.


Hade bara en lektion idag, precis som alla andra fredagar. Det trista är att det är matte i tre timmar. Men idag gick det förvånansvärt bra för mig! Vi håller på med algebra som jag aldrig riktigt fattat men idag var det precis som att Gud hade pillat i min hjärna och satt dit ett mattesnille. Jag tyckte det var lättare än vanligt och jag blev klar ganska snabbt med dom 28 uppgifterna som vi fick idag. Jag började på något nytt men tröttnade snabbt för jag började tänka på provet som jag skulle göra på stugan senare (som för övrigt inte alls gick bra).


När jag skulle åka hem funkade inte mitt busskort den här gången heller! Busschauffören kladdade ner något på en felanmälningslapp och gav till mig. Han sa att jag skulle lämna den till min rektor "eller vem det nu är som styr och ställer på skolan". Då får jag förhoppningsvis ett nytt busskort på måndag eller tisdag.


Nu ska jag städa lite för imorgon kommer det några från Stockholm som ska kolla på vår sunkiga lägenhet. Jaja, det är ju deras val. Blåsta puckon om dom flyttar in frivilligt! Funderar på att ladda batteriet och fotografera lite senare. Jag är så himla fotosugen, men ute går det ju inte att fota eftersom att det aldrig slutar regna och inne är det för trångt.



Ja :)

2008-11-14 | 15:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback