Dagarna hos pappa

Fredag:

På fredagen tog jag & baby bussen in till Ronneby för att jag skulle köpa present till pappa och örhängen till mig själv. Vi gick till pappas jobb och när vi gick därifrån hade jag massor med pengar i fickan. Jag hittade unga örhängen, men en riktigt rolig present till pappa. Toapapper med roliga historier på och toapapper med 500lappar. "För Skitrika". Blev bara slapp resten av dagen, tror jag. Kommer inte ihåg riktigt...


Flisan och Lopez kom förbi en stund på kvällen sen också. Jag fick en försenad födelsedagspresent av min korkade blondin; ett halsband med ett hjärta på. Jätte fint var det!


Lördag:

Stressig dag. Pappa skulle firas och allt skulle fixas med packning, bokning av buss/flyg. Och självklart med min vanliga tur så var både bussen och flyget fullbokat. Pappa löste det med att Konny körde upp oss till Eskilstuna på natten.


Tidigare på dagen så åkte vi in till stan där jag och Lilleman fick varsin parfym. Jag kunde inte bestämma mig, ville prova något nytt men ändå så fastnade jag för min gamla Gucci Rush. Jag köpte en snygg dubbelögonskugga i silver och svart. Skit snygg!


När vi kom hem var det brått, jag sminkade mig och det blev så sjukt jäkla snyggt! Jag ångrar att jag inte tog kort på det. Samma med håret, jag satte upp det i massor med hårnålar och det blev så himla, himla fint! Allting blev ursnyggt med klänningen, jag kände mig vacker. Inte snygg, utan vacker.


Kvällen blev hur som helst lyckad. Alla var glada, vi skrattade och sjöng. Lite senare drog vi hem till Johans lya. Jag hade absolut inte sagt nej till en egen sådan! Visst, en etta. Liten, men ändå inte. Och så fräsch som den var också! Det blev film och TV-spel. Johan fick stryk av baby och det roliga var att han blev chockad. Farfar kom och hämta oss senare och körde tillbaka oss till restaurangen där K väntade på oss så att vi kunde köra. När vi står på parkeringen och säger hejdå så gör pappa det han brukar: Kramar en jättehårt, pussar på kinden och säger att han älskar dig. Han kramade mig, pussade mig och sa att han älskade mig. Likadant med Lilleman. Baby står brevid mig och pappa ska säga hejdå till honom också, men vad tror ni gubben gör?! JO, självklart kramar han ihjäl Gustav, pussar honom på kinden och säger att han älskar honom också! Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen just då. Lite för mycket alkohol där, skulle jag tro?


Det blev inte mycket sömn i natt. Det tog för jävla lång tid att åka upp hit! Med farfar brukar det ta högst 6h. Med K tog det nästan 8,5! Vi hade räknat med att vara framme när det fortfarande var mörkt ute men det gjorde vi inte. Vi var framme runt 9 på morgonen. Jag har kanske sovit 3h sammanlagt i natt.


Nu ska jag pilla lite på bilderna som togs igår och lägga upp några här och senare ska jag ta en varmt bad och plugga i lugn och ro. Markus och Thea sover hos hans pappa i natt, så Lilleman och jag har lägenheten.


Tack älskling för att du hängde med mig. Jag älskar dig, det ska vara du & jag helt enkelt. Som du sa.



ha en trevlig dag :)

2008-11-02 | 14:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback