Luciatåg

Jag är rastlös, har gått fram och tillbaka i minilägenheten sjuttioelva gånger nu. Saknar Gustav så förbannat mycket, vill gå hem till honom. Men vågar inte, det är för mörkt och han bor i skogen. Och alla vet ju att i skogen bor det troll... eller så är jag ensam om att veta det. Jag vet i alla fall vad jag ska göra imorgon! Imorgon ska jag prova fina klänningar som kan tänkas komma till användning på nyår och så ska jag till dagis och titta på ett Luciatåg. Mhm, lilla Tisen ska vara med i ett Luciatåg och storasyster ska självklart fota. Krånglet är bara att Luciatåget börjar klockan 14.00 & jag slutar inte skolan förren 15.15. Regeringen här hemma sa att jag får väl gå tidigare då. Hon tänkte inte på att jag kanske inte vill gå tidigare eftersom att det är fotografisk bild just nu. Jag kom just på en sak! Jag saknar Gustav...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback