En lyckans dag

Vi börjar med igår.

Igår var det Lars Winnerbäck som gällde. Det regnade mycket under dagen. Jag funderade starkt på att sälja min biljett, eftersom att jag hade feber, täppt näsa och halsont. Men Lajnus övertygade mig om att det kommer bli skit kul, precis som vanligt. Hon hade så rätt så!

Evelina kom och hämtade mig runt 16, ungefär. Vi fick skjuts av hennes pappas kompis (?) har jag för mig att det var. Vi åkte till Torshälla, där vi skulle hämta upp mer folk. Jag och Lajnus satt kvar i bilen medans Fredrik, tror jag han hette, gick och hämtade folket. När vi sitter i bilen så ringer Evelinas mobil. Det blev tjejsnack där, och när Evelina började prata om en grej som Jazz hade gjort så kunde jag inte låta bli att tjuvlyssna. Herregud vad jag skrattade! Om det hela hade hänt mig så hade jag dött för att det var så jäkla pinsamt. Menmen, Evelina är tuff och hon överlevde!

Efter ett tag gick vi in i lägenheten där Fredrik hade fastnat. Vi fastande också där. Det blev lite Lars-förberedelser i en timme eller något sådant. Sen bar det iväg mot Strömsholms Slott! Jag fick sitta i Lajnus knä, eftersom vi vart för många i bilen.

När vi kom fram och skulle betala parkeringsplats så gapade Robin(?); "BERNADOTTE HÄR, DÅ BLIR DET HALVA PRISET VA?!" Gud, vad jag skrattade! Och Lajnus sa en ganska kul grej också; "Majabaja." Hmm...? Evelina, BAJAMAJA heter det. Haha!

Det var inte så lockande att gå ur bilen med mina vita tygskor och gula byxor i all lera. Jag och Evelina trodde vi skulle halka och gegga omkring där i lorten. Nej, LONG STORY SHORT!

Det var kallt, geggigt, mycket folk. Vi träffade våran gamla bildlärare, Tomas, underbara Tomas! Jag tokdiggar den gubben! Vi försökte flörta oss in i bland "the V.I.P", det gick väl sådär. Men det gick! För efter en halvtimme så kom en tjej fram till mig, slet av sig sitt band, tog min arm, fäste det runt min handled och sa: "Här, ta det. Jag kommer ändå inte gå in." Jag blev överlycklig! Och givetvis fick Evelina också ett då. Underbart!

Miss Li var underbar, tokgalen och söt i sin gula klänning. "GURKAN!" ett intern skämt mellan Miss Li och alla oss som var på Strömsholms Slott igår. Hennes öppningslåt var väl... en jobbig grej för mig. Men det gick jag igenom. Det var gap och skrik, melodier och glömda låttexter. Lasse sjäng Tvivel och glömde texten, oj vad vi skrattade! En söt pojke vid namn Martin med en underbar sångröst, han sjöng och jag rös. Han log och jag smälte, ungefär sisådär var det!

När vi skulle tillbaka till bilen var det kalabalik! Vi hittade verkligen inte bilen! Vi gick omkring där med lera ändå upp i knäväcket, hesa röster och fnittrade mer än någonsin. Och vi hittade inte bilen. Haha, jag älskar att dela just det med dig Evelina. Lajnus röst påminde om en tecknad Disney figur... Spinelli från RASTEN. Oj, vad vi skrattade åt det också!

Det var så kul och jag önskar att jag orkade skriva allt. Men det skulle ta hela natten. Underbart kul var det, underbart! Och just ja, Evelina? Vet du vad jag fick när jag kom hem? EN LASSE-TRÖJA! Visserligen inte just den som jag ville ha, men ändå!

Min dator är hemma nu, ren och fin igen. Imorgon är det Åfesten för mig. Jag har inte hunnit eller orkat gå ner än. Jag skulle ha hängt med Malin på en fest i Katrineholm ikväll, men jag kände mig för krasslig för det. Nu på kvällen mår jag bättre & fick reda på att Johannes var på samma fest. Och då fick jag en sån känsla: "JAG ÅNGAR ATT JAG INTE ÅKTE!" Usch, jag vet inte vad som händer med mig. Vad händer inuti min kropp?



Låter som att du har haft det superkul Cim, bra! :)

Haha, Spinelli i Rasten? Bästa ;D



Ses ikväll gumman! Kommer bli helt perfekt hoppas jag&tror jag<3 nu ska jag iväg och spela match, förmodligen mår jag ännu sämre sen, men den som lever får se :D i love you <3

2008-08-16 | 08:55:56

JAAAAAAA :D vi vann!

2008-08-16 | 13:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback